El director francès Fançois Truffaut (1932-1984) va ser el creador del terme Nouvelle Vague, un moviment cinematogràfic que va sorgir a França a finals dels anys 50 del segle passat. L'any 1959 va dirigir la seva primera pel·lícula Les quatre cents coups / Los cuatrocientos golpes, un dels films més representatius de la Nouvelle Vague.
El moviment cinematogràfic de la Nouvelle Vague va ser una reacció contra les limitacions creatives del cine del moment i a favor de l'experimentació tècnica i la llibertat narrativa.
El film Les quatre cents coups té molts trets autobiogràfics del director i narra la vida d'Antoine Doinel, un adolescent que no té gaire bona relació amb els pares i que es dedica a fer malifetes, petits robatoris... accions sense massa importància però que es complicaran i el portaran a un centre de menors. Un relat del pas per una adolescència conflictiva però al mateix temps plena de somnis.
Tertúlia dijous 15 de febrer, a les 19:30 h.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada